Witam jestem początkujący w mappowaniu i mam pytanie :D.
W żadnym poradniku nie mogę tego znaleźć a mianowicie jak zrobić drzwi na mapce takie zeby sie normalnie otwieraly i zamykały?
|
|
Witam jestem początkujący w mappowaniu i mam pytanie :D.
W żadnym poradniku nie mogę tego znaleźć a mianowicie jak zrobić drzwi na mapce takie zeby sie normalnie otwieraly i zamykały?
Robisz 2 bloki o tak:
func_door > to sa drzwi robisz blok przekrztalcasz je w func_door_rotating i wszystko.
Zawias > dajesz go obok drzwi mozesz nawet dac go w drzwi :P pozniej zaznaczasz func_door, zawias i przekrztalcasz oba bloki jeszcze raz w Func_door_rotating
jak VHE cie zapyta o cos tam :p klikasz na Yes.
pozniej na zawias dajesz texture ORIGIN no i w grze normalnie wszystko dziala.
te głupie drzwi nie działają ... możliwe że coś źle robie .. jakbyś był tak miły i powiedział dokładniej jak to sie robi xd i mam pytanie czy te bloki mozna im podawac wlasne jakie sie chce wymiary czy trzeba robic takie jak tylko tam mozna ? bo mi wychodza albo za duze albo za małe .. i te drzwi sie nie mieszcza :( pomóż. . wytłumacz mi dokładniej te drzwi
blok mozesz robic jaki chcesz :P
wytlumacze ci to tak na babski ^^ rozum :P
robisz 2 bloki
zawias i drzwi
zawias pokrywasz textura ORIGIN
a drzwi jaka tam chcesz...
zawias dajesz z boku bo jak dasz na srodku to beda sie otwierac jak drzwi jakies w banku ;f tak dookola :P :P :P
pozniej klikasz na oba bloki > prawym > tie to entiry > func_door_rotating
i powinno dzialac...
Dobra już wiem ;]
Ostatnio edytowane przez Gordon ; 07-07-2008 o 17:01
no tak ale czy napewno beda sie drzwi otwierały czy trzeba ustawiac osi X y Z??:)
jak zrobisz jak wyzej napisalem no to beda sie normalnie otwieraly
a os X i Y jest od tego zeby drzwi sie otwieraly np. w dol albo w gore itd.
Zawias to jest os obracania sie drzwi, nie musi sie stykac z drzwiamy ;p