Download Counter Strike 1.6 Non Steam Zwiń / Rozwiń kategorię

Counter Strike 1.6 Non Steam NAJNOWSZY Counter Strike 1.6 Non Steam do pobrania za darmo
Pobierz Counter Strike 1.6

Hashjama CS:GO [TP] Zwiń / Rozwiń kategorię

Zapraszamy na nowy serwer Hashjama Counter Strike:Global Offensive Team Play

HashJama CS:GO [TP] 31.186.83.122:27176

status serwera HashJama CS:GO [TP] 31.186.83.122:27176 połącz

Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Lamka Awatar jakubek112112
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    27

    Post Regulacja układu przeniesienia napędu - rolki wariatora

    [SIZE="4"]Czy wiesz jak duży wpływ na osiągi skutera ma poprawne wyregulowanie układu przeniesienia napędu? Zapraszamy do przeczytania pierwszego artykułu z serii, poświęconemu rolkom wariatora!



    Regulacja układu przeniesienia napędu część pierwsza - rolki wariatora.

    Chciałbym, żeby mój skuter jechał jeszcze szybciej...tylko jak to zrobić? Jest to pytanie, które można usłyszeć codziennie, wypowiadane prze setki skuterzystów. Pierwszą myślą jaka nachodzi jest - zmiana wagi rolki! Wchodzimy w swoją wyszukiwarkę internetową w poszukiwaniu odpowiedzi, która zazwyczaj brzmi następująco:
    - cięższe rolki - większy v-max,

    - lżejsze rolki - lepsze przyspieszenie

    Taka odpowiedz jest kompletną głupotą i bzdurą. Nie wiem kto to wymyślił, ale pewnie w ten sposób chciał ktoś zdobyć uznanie jakiegoś 12latka fana taniego tuningu, który myśli, że wymieniając rolki wariatora otrzyma +20% mocy. Żeby było jeszcze śmieszniej to przy standardowym setupie.

    Do rzeczy! Podkreślam, że nie ma reguły na regulację napędu i do tego potrzebna jest metoda prób i błędów, lecz w oparciu o pewną, zdobytą wiedzę - nic z przypadku. Możemy zauważyć, że zdarzają się przypadki, kiedy dwa takie same skutery, z taką samą regulacją zachowują się całkowicie inaczej...
    Rolki wariatora odpowiadają za obroty silnika, jak również za czas wkręcania się go na wysokie obroty czyli jak szybko?
    Jeżel rolki wariatora będą za lekkie - silnik będzie miał tak wysokie obroty, że pasek będzie się ślizgał, a w efekcie nie będzie mocy, bo potencjał obrotów wariatora nie zostanie przeniesiony na korektor momentu obrotowego. Kiedy cylinder osiąga maksymalną moc przy np. 6500obr./min., a my założymy do swojego skutera super lekkie rolki, to skuter od razu na starcie wkręci się nam na 8000obr./min., a w ten sposób mienimy się z mocą... W rezultacie skuter będzie kręcić bardzo wysokie obroty, a nie przeniesie tego na koło - stąd przyspieszenie spadnie.
    Efektem takiej regulacji będzie znaczny spadek na v-maxie:
    - na złym zestrojeniu powiedzmy 60km/h przy 10000obr./min.,

    - kiedy na prawidłowym zestrojeniu osiągnie prędkość 70km/h przy 9000obr./min.

    Jeżeli rolki wariatora są zbyt ciężkie - silnik naszego skutera nie będzie miał siły przyspieszyć. Będą problemy przy starcie, a jego prędkość maksymalna znacznie spadnie dlatego, że silnik z takim zestrojeniem nie będzie miał siły osiągnąć wysokich obrotów.
    Zazwyczaj do seryjnych silników kupujemy rolki o 0,5-1g lżejsze. Dlaczego?

    Ponieważ silnik regulowany jest pod "blokady". Czyli z założeniem, że prędkość maksymalna naszego skutera będzie 45km/h, a ponadto producent chce oszczędzić silnikowi katuszy w ten sposób.

    Do sportowego wydechu też zazwyczaj zakłada się rolki o 1g lżejsze, ale to nie jest regułą. Jeżeli zmieniliśmy rolki przykładowo z 5g na 4g jeszcze przed wymianą wydechu, to po jego zmianie nie zmieniamy już ich wagi ponownie o kolejny gram.

    Wymiana rolek na lżejsze wiązać się może z regulacją obrotów jałowych (wolnych) - na niższe. Wymieniając rolki na cięższe - zwiększamy obroty.
    PAMIĘTAJMY!
    Gaźnik zawsze regulujemy na ciepło w niżej opisany sposób:
    - Stawiamy skuter na stopkę centralną (nie boczną).
    - Zapalamy skuter, nie dodajemy gazu (jeżeli jeszcze ssanie automatyczne ciągnie to czekamy, aż przestanie pracować) i patrzymy czy koło się samo nie kręci?
    - Jeśli się kręci to oznacza, że obroty są za wysokie i należy je zmniejszyć.
    - Jeśli skuter gaśnie/przygasa/pracuje nierówno to je zwiększamy.
    [/SIZE]
    [SIZE="4"]Myślę że wam się przyda ;)[/SIZE]

    [SIZE="3"]Rozmiary rolek[/SIZE]
    APRILIA:
    - Amico 15x12 6,5gr
    - Area 51 15x12 6,5gr
    - Gulliver 15x12 6,5gr
    - Gulliver LC 15x12 6,5gr
    - Habana 17x12 6,9gr
    - Rally 15x12 6,5gr
    - Rally LC 15x12 6,5gr
    - Scarabeo 15x12 6,7gr
    - Scarabeo Limited Edition 17x12 6,9gr
    - Sonic 15x12 6,5gr
    - Sonic LC 15x12 6,5gr
    - SR 2004 (Piaggio) 19x15.5 6,3gr
    - SR 50 15x12 5,5gr
    - SR 50 H2O 15x12 5,5gr
    - SR 50 LC Netscaper 15x12 5,5gr
    - SR 50 LC Stealth 15x12 5,5gr
    - SR 50 94-97 15x12 5,5gr
    - SR 50 WWW 15x12 6,5gr
    - SR GP1 Di-Tech (Piaggio) 19x15.5 5,3gr
    - SR Sport (Morini) 17x12 6,9gr
    - SR Sport Di-Tech H2O 17x12 6,2gr


    ATALA:
    - Byte AT10 17x12 6,9gr
    - Carosello 15x12 6,7gr
    - Hacker LC 17x12 5,5gr
    - Hacker AT12-Racing 17x12 5,5gr


    BENELLI do 2005:
    - 491 GT Air 15x12 6,5gr
    - 491 Sport Racing H2O 15x12 6,5gr
    - K2 Air 15x12 6,7gr
    - K2 H2O 15x12 6,7gr
    - Naked 50 15x12 6,7gr
    - Pepe 15x12 6,7gr


    BETA:
    - ARK 15x12 5,5gr
    - ARK LC 15x12 5,5gr
    - Chrono 15x12 6,5gr
    - Chrono 502 15x12 6,5gr
    - Eikon 15x12 6,7gr
    - Quadra 15x12 5,5gr
    - Tempo 15x12 6,7gr


    CAGIVA:
    - City 15x12 7,4gr
    - Progress 17x12 6,2gr
    - Progress LC 17x12 6,2gr


    CPI:
    - Popcorn 15x12 5,8gr
    - Oliver 15x12 5,8gr
    - Hussar 15x12 5,8gr


    DERBI:
    - Aceno 17x12 6,2gr
    - Atlantis 17x12 6,2gr
    - Atlantis LC 17x12 6,9gr
    - GP1 2005 19x15,5 _,_gr
    - GP1 LC 19x15,5 7gr
    - Hunter 17x12 6,2gr
    - Paddock ST 17x12 6,2gr
    - Predator 17x12 6,9gr
    - Predator LC 17x12 6,9gr
    - Vamos 17x12 7,5gr


    GILERA:
    - DNA 19x15,5 5,3gr
    - Easy Moving 16x13 7,7gr
    - ICE 19x15,5 5,3gr
    - Runner 19x15,5 5,3gr
    - Runner Pure Jet 19x15,5 5,3gr
    - Runner SP 19x15,5 5,3gr
    - Stalker 19x15,5 6,3gr
    - Storm 16x13 8,4gr
    - Typhoon 16x13 8,4gr
    - Typhoon X 19x15,5 5,3gr


    HONDA:
    - Bali 16x13 8,4gr
    - Dio SP-SR 16x13 8,4gr
    - Dio ZX 16x13 8,4gr
    - Dio ZX (horyzontalny) 16x13 8,4gr
    - Lead 16x13 8,4gr
    - SFX 16x13 8,4gr
    - SGX 16x13 8,4gr
    - SGX Sky 16x13 4,9gr
    - SH 16x13 8,4gr
    - SH New 16x13 8,4gr
    - Shadow 16x13 8,4gr
    - Sport SFX 16x13 8,4gr
    - Vision 16x13 7,7gr
    - X8R 16x13 8,4gr
    - Zoomer 50 4T 16x13 5,6gr


    ITALJET:
    - Cruise 17x12 6,2gr
    - Dragster 15x12 6,5gr
    - Formula 17x12 5,5gr
    - Formula LC 17x12 5,5gr
    - Pista - Bazooka 15x12 6,5gr
    - Pista - Scoop 15x12 6,5gr
    - Reporter 15x12 6,5gr
    - Torpedo 15x12 6,5gr
    - Velocifero 17x12 6,2gr
    - Yankee 15x12 6,5gr


    KEEWAY:
    - Hurricane 15x12 5,8gr
    - Focus 15x12 5,8gr
    - Matrix 15x12 5,8gr
    - RY-8 15x12 5,8gr

    KYMCO:
    - CX 50 Super 16x13 8,4gr
    - Dink 16x13 8,4gr
    - DJX 16x13 8,4gr
    - DJY 16x13 8,4gr
    - DY World 16x13 8,4gr
    - Filly 16x13 7,7gr
    - Heroism 16x13 8,4gr
    - K12 16x13 8,4gr
    - KB 16x13 8,4gr
    - Sniper DD 16x13 7,7gr
    - Super 9 LC 16x13 8,4gr
    - Top Boy 16x13 8,4gr
    - Vitality 2t 16x13 8,4gr


    MALAGUTI:
    - Centro SL 15x12 6,5gr
    - Ciak 15x12 6,5gr
    - Crosser CR1 17x12 6,5gr
    - Crosser EL (Morini) 17x12 6,5gr
    - F10 15x12 6,5gr
    - F12 Digit Kat Euro 2 15x12 6,5gr
    - F12 Phantom 15x12 6,5gr
    - F12 Phantom LC 15x12 6,5gr
    - F12 Phantom 2000 15x12 6,5gr
    - F15 Firefox 15x12 6,5gr
    - F15 Firefox LC 15x12 6,5gr
    - Yesterday 15x12 6,5gr


    MBK:
    - Active 15x12 6,5gr
    - Booster 15x12 6,7gr
    - Booster 2004/2005 15x12 6,5gr
    - Booster NG 15x12 6,7gr
    - Booster R Rocket 15x12 6,7gr
    - Booster Spirit 15x12 6,7gr
    - Booster Track 15x12 6,7gr
    - Equalis 15x12 7,4gr
    - Evolis 15x12 7,4gr
    - Fizz 15x12 6,7gr
    - Flipper 15x12 6,7gr
    - Forte 15x12 7,4gr
    - Hot Champ 15x12 6,7gr
    - Nitro 15x12 5,5gr
    - Ovetto 15x12 6,5gr
    - Sorriso 15x12 6,5gr
    - Sorriso 96 15x12 6,5gr
    - Target 15x12 6,5gr


    PEUGEOT:
    - Buxy 16x13 8,4gr
    - Elyseo 16x13 8,4gr
    - Jetforce 16x13 7,7gr
    - Jetforce (ga?nik) 16x13 8,4gr
    - Ludix 16x13 8,4gr
    - Ludix Blaster 16x13 8,4gr
    - RS Buxy 16x13 8,4gr
    - Speedake 16x13 8,4gr
    - Speedfight 16x13 8,4gr
    - Speedfight LC 16x13 8,4gr
    - Squab 16x13 8,4gr
    - ST Rapido 16x13 8,4gr
    - SV Geo 16x13 8,4gr
    - TKR 16x13 8,4gr
    - TKR Off Road 16x13 8,4gr
    - Trekker 16x13 8,4gr
    - Vivacity 16x13 8,4gr
    - Zenith 16x13 8,4gr


    PIAGGIO:
    - Diesis 19x15,5 6,6gr
    - Extrem 19x15,5 6,6gr
    - Extrem LC 19x15,5 6,6gr
    - Fly 4T 19x15,5 5,3gr
    - Free 16x13 8,4gr
    - Liberty 19x15,5 6,6gr
    - NRG 16x13 8,4gr
    - NRG MC2 <98 19x15,5 6,3gr
    - NRG MC3 19x15,5 6,3gr
    - NRG MC3 Pure Jet 19x15,5 5,3gr
    - NTT 16x13 8,4gr
    - Quartz 16x13 8,4gr
    - Sfera 16x13 8,4gr
    - Sfera Restyling 16x13 8,4gr
    - Vespa ET2 19x15,5 5,3gr
    - Vespa ET4 4T 19x15,5 5,3gr
    - Zip 16x13 8,4gr
    - Zip 4T 19x15,5 5,3gr
    - Zip Fast Rider 16x13 8,4gr
    - Zip SP 16x13 6,9gr
    - Zip SP mod.2000 19x15,5 5,3gr


    SUZUKI:
    - Address 17x12 6,2gr
    - AJ-ZZ Sepia 17x12 6,2gr
    - AP 17x12 6,2gr
    - Katana 17x12 6,2gr
    - Katana LC 17x12 6,2gr
    - Magic 17x12 6,2gr
    - Zillion 17x12 6,2gr


    Yamaha:
    - Aerox 15x12 5,5gr
    - Aerox 2004/2005 15x12 5,5gr
    - Axis 15x12 6,5gr
    - Belluga 15x12 6,7gr
    - Breeze 15x12 6,7gr
    - BW'S 2004/2005 15x12 6,5gr
    - BW'S NG 15x12 6,7gr
    - BW'S Zuma 15x12 6,7gr
    - CRZ 15x12 6,5gr
    - CT 15x12 6,5gr
    - Jog R 15x12 6,5gr
    - Jog RR 15x12 6,5gr
    - Jog Z 15x12 6,5gr
    - Neo's 15x12 6,5gr
    - Spy 15x12 6,7gr
    - Vino 15x12 6,5gr
    - Why 15x12 6,5gr
    - Zest 15x12 7,4gr

    TGB
    - 101S 17x13,5 ?g
    - 303RS 17x13,5 ?g

    Hidden Content Posłuchaj dobrą muzę!!!!

  2. #2
    Admin TP Awatar Janusz_
    Dołączył
    Feb 2010
    Wiek
    23
    Posty
    342

    Domyślnie Odp: Regulacja układu przeniesienia napędu - rolki wariatora

    regulacja gaźnika na podstawie kręcącego się koła na pewno pomoże w precyzyjnym wyregulowaniu.....
    Przy regulacji gaźnika obserwujemy kolor świecy, prawidłowy to kawa z mlekiem :-) no i jak słusznie zauważył autor tematu powinno sie to odbywać na ciepłym silniku :-) Warto też dodać gazu i przy zmniejszaniu obrotów silnik nie powinien gasnąć. Tak poza tym to zgodzę się z autorem co do regulacji, mimo że dużo tu teori :-)

Podobne wątki

  1. Regulacja głośności cs
    Przez superkwasek w dziale Karty dzwiękowe, głośniki komputerowe, słuchawki
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 00:02
  2. [KUPIE] ROLKI DO JAZDY AGREWSYWNEJ!
    Przez rozek. w dziale Inne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 17:29
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 23:58
  4. Regulacja obrotów wentylatora cpu
    Przez adrian1408 w dziale Archiwum forum
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-09-2009, 12:47
  5. Pytanie dot. przeniesienia strony
    Przez kill out w dziale CMS'y, fora dyskusyjne, systemy portalowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2009, 00:51

Odwiedzający znaleźli tę stronę szukając:

rolki wariatora co dają

rolki wariatora

jakie rolki wariatora wybrać

jak wyregulować napęd w skuterze

jakie rolki do wariatorarolki wariatora co dajejakie rolki do piaggio nrg mc3 2004jak dobrać rolki wariatorarolki wariatora jakieile wagi maja orginalne rolki wariatora kewey huricaneco daje wymiana rolek wariatoraco daje wymiana rolek w skuterzeco dają rolki wariatoraco daje wymiana wariatora na sportowyjakie rolki wariatorasportowe rolki wariatoraco daje zmiana rolek w skuterzerolki w wariatorzeco dają cięższe rolki wariatoraco daje wymiana rolek w wariatorzejakie rolki do skuterajakie rolki do ludixawymiana rolek w skuterze co dajerolki do skutera yamaha bws ng jak dobrackolory rolek wariatora

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •